TÜP MİDE AMELİYATI NEDİR ?

Obezite cerrahisinde dünyada en sık yapılan ve bilimsel olarak etkinliği kanıtlanmış girişim Tüp Mide Ameliyatıdır ve yaygın olarak “Mide Küçültme Ameliyatı” olarak bilinir. Tüp mide ameliyatında mide hacminin %80 ini kaybeder. Operasyon sonrası çok daha az beslenme ve açlık hissinin azaltılması ile ideal kiloya erişim hedeflenmektedir.

TÜP MİDE AMELİYATI İŞTAH AZALTIR MI ?

Evet tüp mide ameliyatı olanların iştahı azalıyor. Ayrıca henüz kilo kaybı bile olmadan insülin direnci kırılmış oluyor hızlı ve etkin bir şekilde kilo kaybı gerçekleşiyor…

TÜP MİDE AMELİYATI KİMLERE YAPILIR ?

Vücut kitle indeksi 40 kg/m²’nin üzerinde (morbid obez yani ileri derecede obez) olanlar. VKİ’si 35-40 arası olup aşırı şişmanlığa bağlı tip 2 şeker hastalığı, hipertansiyon, astım , koah , akciğer rahatsızlığı olanlar , koroner arter hastalığı, uyku apnesi gibi sorunları olanlar da morbid obez olarak kabul edilir ve bu ameliyata uygundurlar özellikle bu hasta grubu sadece kilo vermekle kalmaz yandaş hastalıklarından % 80 oranında kurtularak sağlıklı yaşama adım atmış olurlar .

OBEZİTE CERRAHİSİ İLE KAÇ KİLO VERİLİR ?

Tüp mide ameliyatı olanlar, ameliyattan 2 yıl sonra fazla kilolarının yüzde 60-80 ’ını kaybetmiş olurlar. Özellikle kilo vermede gastrik bypass’a (mide bypass) neredeyse eşdeğer düzeyde etkilidir.

MİDE KÜÇÜLTME AMELİYATININ RİSKLERİ NELERDİR ?

Mide küçültme ameliyatlarında çok nadiren de olsa komplikasyonlar gelişebiliyor fakat morbid obez hasta grubunda herhangi bir major batın cerrahi girişimi komplikasyon oranı tüp mide ameliyatından daha az değildir.

Yeni bir sen, yeni bir hayat

Röportajımız

Op.Dr. Gürhan Güngör Kliniği

Deneyimli ekibimiz ile sizlere Obezite Cerrahisi konusunda tam kapsamlı hizmet sunmaktayız.

• Dünya Standartlarında
  • Cerrahi Teknik
  • 1. sınıf cerrahi malzeme
  • Diyetisyen Desteği
  • 7/24 Hasta Desteği
  • Profesyonel Takip

Uygulanan tedavi yöntemleri kişiden kişiye farklılık gösterebilmektedir. Bu yüzden her hasta ayrı ayrı özenle değerlendirilmeli, titizlikle takip edilmelidir.

Genel Bilgilendirme

Tüp Mide Ameliyatında neler yapıyoruz ?

Ayrıntılar videomuzda..

Bunun gibi bir çok bilgilendirme videoları youtube kanalımızda mevcut. Burayı tıklayarak kanalımıza gidebilirsiniz.

Röportajımız

Tüp mide ameliyatı 1. hafta hastamızın düşünceleri!

Tüp Mide ameliyatı sonrası 1. hafta kontrolünde hastamız ile kısa bir röportaj gerçekleştirdik. Kendisi çok mutlu ve ilk haftadan 6 kiloya veda etti. Yeni hayatında başarılar diliyoruz.

#ObeziteCerrahisi #YeniBirSen #TüpMideAmeliyatı

#ObeziteyeDurDe

Birlikte Karar Verelim

Hangi tedavi yönteminin sizlere fayda sağlayacağına sizi değerlendirdikten sonra birlikte karar verelim.

pngres1 (1)

Genel Bilgi