Tüp Mide Ameliyatı Kimlere Yapılır?

Tüp mide ameliyatı 18 yaş ve üzeri değerlendirmeler sonucunda uygun görülen bireylere uygulanabilen bir operasyondur.

Tüp mide ameliyatı kimlere yapılır, diye baktığımızda operasyona uygun olan kişiler iki ayrı grupta incelenirler.

Bir grup; BMI değeri 35 ve üzeri olan ve buna ek olarak da:

• Astım,
  • Nefes darlığı,
  • Şeker hastalığı,
  • Uyku apnesi,
  • Karaciğer yağlanması,
  • Metabolik sendrom
  • Kalp damar hastalıkları gibi sağlık problemi olan kişilerdir.

Diğer grup ise; herhangi bir hastalığı olmamasına rağmen BMI değeri 40 ve üzeri olan diyet ve spor ile kilo vermekte güçlük çeken kişileri kapsamaktadır.

Ancak bir bireyin obezite cerrahisi için uygun olup olmadığı konusunda sadece vücut kitle indeksi değerine bakılmaz.

Bunun yanı sıra tüm ameliyat prosedürlerinde olduğu gibi; kan hastalıkları olup olmadığı, pıhtılaşma problemleri gibi değerlendirmeler de yapılmaktadır.

Ayrıca hastanın operasyon geçirmeye bedeni tamamen hazır olsa da psikolojisinin de buna hazır olması aranan şartlar arasındadır.

Kişi eğer geçirdiği zayıflama ameliyatı sonrasında eski yaşamındaki kötü beslenme alışkanlığı ve hareketsizliğine devam edecekse operasyonu hekim yapmayabilir.

Çünkü bu operasyon sonrasında kişi eğer davranış değişikliğine gitmezse yeniden kilo alımı devam edebilir ve operasyon başarılı olsa dahi eski halini tekrar alabilir.

Bu nedenle Dr. Gürhan Güngör mide küçültme ameliyatı konusunda bir hastanın uygunluk değerlendirmesini yaparken;

• Psikiyatrik değerlendirmeler
  • Beslenme uzmanı ile iş birliği
  • Kardiyolojik değerlendirmeler
  • Kan tetkikleri gibi diğer tüm durumları incelemektedir.

Bu değerlendirmeler  sonucunda  uygun hastalar  opere edilerek yaşadığı kilo problemi ve ek hastalıklardan  kurtulup sağlıklı bir yaşam sürdürebilir.