LAZER İLE HEMOROİD

Hemoroidal Hastalik

• Hemoroid makat bölgesinin ait en sık rastlanılan hastalığıdır. Makatta ağrı ve kanama şikayeti olan hastalarda ortalama olarak % 50’sinde hemoroid belirlenir.
  • Toplumun % 70’inin yaşamlarının bir döneminde, hemoroi hastalığı yaşadığıı bildirilmektedir liften fakir batılı diyet şeklinde beslenme sonucunda, hemoroid sorununa çok daha genç yaşlarda rastlandığı görülmektedir..
  • Erkeklerde kadınlara oranla 1.3 kat daha sık görülürler.
  • Hastalarının sadece % 10’unda ameliyat gerekebilir.

Hemoroid veya basur nedir?

Hemoroid  sağlıklı insanın  makat bölgesinde bulunan   damarlarsal yapılar , bağ dokusu ve düz kası yapılarının ğenişleyip sarkarak agrı , kanama ve şişlik yapması durumudur. Kabızlık veya ishal, aşırı ıkınma, yanlış tuvalet alışkanlıkları veya hamilelik nedeniyle bu yastıkçıklar sarkarak, hemoroid şeklini alır.

Hemoroid veya basur tipleri nelerdir?
Yer aldıkları bölgeye göre  iç ve dış olarak ikiye ayrılır.
Dış hemoroid (basur): Makat bölgesinin dış bölgesinde  en hassas ve ağrıya duyarlı olan bölgesinde yerleşirler. Dıştan  çıplak gözle görülebilir
İç hemoroid (basur): genellikle  içten coğu zaman ağrısız olan   şişliktir.  Dışarı  sarkma veya fıtıklaşma ve içeri itilememesi durumunda şiddetli ağrıya neden olabilir.

Hemoroid veya basur neden olur?
Hemoroidler; makat etrafındaki  bağ dokusu ve damarsal ağlardan olusan  yastıkçıkların (anal cushions) bütünlüğünün bozulması nedeni ile oluşmaktadır. Makat yastıkçıkları sağ ön, sağ arka ve sol yan yerleşimlidirler.Hemoroidal hastalıkta toplar damarlar (venler) genişler, damarlarda pıhtılar oluşur (tromboz), kas ve bağ dokularında sarkmalar meydana gelir ve ağrı , kanama ve şişlik şikayeti ile kendini gösterir.

Hemoroid veya basur oluşumunu kolaylaştıran faktörler nelerdir?

• Uzun süre oturmayı gerektiren durumlar
  • Karın içi basıncını arttıran ağır sporlar vücut geliştirme, bisiklete binme, motosiklete binme, ata binme
  • İleri yaş
  • Kronik kabızlık
  • Kronik İshal
  • Dışkılama güçlüğü
  • Gebelik
  • Kalıtım
  • Tuvalette uzun süre kalma , kitap veya telefon alışkanlığı
  • Fazla laksatif (dışkı yumuşatıcı) veya lavman kullanımı

Hemoroid belirtileri nelerdir?

• Makattan kan gelmesi
  • Makat bölgesinde kaşıntı
  • Makatta ağrı ve şişlikHemoroid (basur) hangi hastalıklarla karıştırılabilir?
    Makattan kanama olduğunda hasta mutlaka uzman bir cerrah tarafından muayene edilmelidir.

• Makat çatlağı(anal fissür)
    • Makat fistülü(anal fistül, perianal fistül, anorektal fistül)
    • Makat apsesi(anal apse, perianal apse, anorektal apse)
    • Makat (anüs) kanseri
    • Rektum kanseri
    • Rektal polip
    • Makat sarkması
    • Ülseratif kolit
    • Crohn hastalığı
    • Makatta mantar hastalığı
    Hemoroid (basur) hastalığı evreleri nelerdir?
    I. Evre hemoroid: kanamaya yol açan ve makat dışına çıkmayan iç basur
    II. Evre hemoroid: makat dışına çıkan, ancak kendiliğinden içeri giren iç basur
    III. Evre hemoroid: makat dışına çıkan ve kişinin elle içeri itebildiği basur
    IV: Evre hemoroid: makat dışına çıkan ve kişinin elle içeri itemediği basur

Hemoroid’den veya basurdan korunmak için neler yapılmalıdır?

1. Posadan zengin bir beslenme tarzını benimsemek çok önemlidir çünkü kronik kabızlık çözülmediği müddetçe hemoroidal hastalık gerilemeyecektir
    2. Tuvalette uzun zaman geçirme, tuvalette kitap okuma ıkınma gibi alışkanlıkları terk etmek gerekir ( ideal süre 3 dk)
    3. Spor ve düzenli egzersiz yapmak
    4. Halter ve güreş gibi ağır sporların uzak durma

• Hemoroid hastalığı ameliyat yöntemleri nelerdir?
    1. Klasik ameliyat teknikleri:

Milligan & Morgan ( açık teknik)

Ferguson       (kapalı teknik)

Hemoroid memelerinin; makas, bıçak, monopolar elektrokoter, bipolar koter (BICAP)‘’Ligasure’’ veya ‘’Ultracision –harmonic scalpel’’ türünde damar kapatma cihazları ile kesilerek çıkartılmasını hedeflerler. Bu tekniğe ‘’hemoroidektomi’’ adı verilir. İşlem sırasında makatın genişletilmesi veya ‘anal dilatasyon’ işlemi özellikle üçüncü derecede hemoroidlerde belirgin bir rahatlama sağlar.

Yapılan çalışmalarda, kapalı ve açık hemoroidektomi teknikleri karşılaştırıldığında, ameliyat sonrası ağrı oranı, hastanede kalış süresi ve komplikasyonlar açısından fark belirlenmemiş, sadece yara iyileşme süresinin kapalı hemoroidektomi tekniğinde daha hızlı olduğu belirlenmiştir.

1. Lateral internal sfinkterotomi:makat içi basıncı düşürme amacı ile makat iç kasının kesilmesi işlemidir.
    1. Lazer yöntemi:Argon, NdYag, Diod lazerler bu amaçla kullanılabilir. Tüm lazerlerin ana amacı damarların yakılmsı ve yapıştırılarak kapatılmasıdır.

Bu yöntemin değişik çalışmalarda, ağrı ve nüks oranları yönünden klasik yönteme oranla üstünlüğü mevcuttur. 1,470 nm dalga boyunda  lazer çubuğu ile dairesel olarak  hemoroidleri yakarak ortadan kaldırılmaktadır biz  bu yönteme ‘’lazer hemoroid ablasyonu’’ veya ‘’lazer hemoroidoplasti’’ adını verilmekteyiz. Nüks oranı  % 10-15 civarındadır. Lazer ameliyatında  bıçak veya makas gibi kesici bir alet kullanılmadığından, ameliyat sonrası ağrı yakınması daha az olur ve kas kesme işlemi yapılmadığından, gaz veya dışkı kaçırma komplikasyonu görülmez.Faka lazer ameliyatında cerrahın bu konudaki deneyimi, kullandığı cihaza hakimiyeti ve diğer tekniklere olan hakimiyeti çok önemlidir.

Hemoroidal hastalıkta asıl önemli konulardan biriside  hangi hastaya hangi ameliyatın yapılacagıdır.  Yöntemler hastaya göre seçilmeli sonuclar,iyileşme süreci ve  olası yasanacak sıkıntılar hastaya ayrıntılı anlatılmalıdır .

Birinci ve ikinci derece hemoroidde coğu zaman  cerrahi tedavi önerilmez  oturma banyosu, beslenme alışkanlığı değişikliği ve  medikal tedavi ile hastalık iyileştirilir. Hastalığın hangi evrede bulunduğu tedavi ve ameliyat seçiminde asıl belirleyici faktördür.

Hemoroid (basur) tekrarlar mı?

Hemoroid konusunda, ‘’hemoroid için kesin çözüm,’5 dakikada garantili hemoroid tedavisi’’, ‘’hemoroid tedavisinde % 100 başarı’  gibi bir durum  maalesef mümkün değildir bunu yazanlara ve söyleyenlere lütfen itibar etmeyiniz. Hemoroid  ameliyatsız yöntemlerde % 10-50 ve ameliyatlı yöntemlerde ise % 1.5-15 oranında tekrarlayabilir veya nüks edebilir. Nedenler arasında uygulanan cerrahi teknik, hastanın yanlış değerlendirilmesi , devam eden kabızlık ve yanlış beslenme alışkanlığı gibi nedenler sayılabilir.

Hemoroid veya basur hastalığı kansere neden olabilir mi?
    Hemoroid hastalığı asla  kansere neden olmaz. Fakat  basit hemoroid  sanılan bazı beliritlerin  makat kanseri , rektum kanseri veya bağırsak kanseri ile ortak bulguları oldugunu  unutmamak gerekir. Özellikle  sürekli karın ağrısı, zayıflama, dışkı çapında incelme, koyu renkte sümüksü yapılarla karısık pıhtılaşmıs kan bulunması ve gece terlemeleri gibi belirtiler varsa bağırsak kanseri açısından şüphelenmek ve acilen  hekime başvurmak gerekir.

HEMOROİD (basur) hastası nasıl beslenmeli?

Hemoroid  hastalığında, dışkılama eyleminin rahat olabilmesi için, dışkı yumuşatıcı ilaçlar kullanmak yerine; günde 2 Lt civarında su tüketmek, bol lifli ve doğal bir beslenme şekli tercih edilmelidir . öğünler ve ara öğünlerimizde   bol yeşillik  bol yoğurt ve  probiyotıkler olmalıdır.  Tahıl, bakliyat, soya fasulyesi, arpa, pirinç ve buğday, vitaminler, sebze ve meyvelerin dengeli şekilde alınması  bağırsak hareketlerini arttırır ve kabızlık ile mücadelede çok yararlıdır.

Sizi Arayalım

Sağlık probleminiz ile ilgili en doğru kararı ve tedavi şeklini birlikte karar verelim. Bize iletişim bilgilerinizi verin sizi arayalım. ilgili en doğru kararı ve tedavi şeklini birlikte karar verelim. Bize iletişim bilgilerinizi verin sizi arayalım.

İsim Soyisim

Telefon numaranız